Vi tar emot remisser från kollegor i hela Sverige. Hos oss kan du få hjälp med både små och stora utmaningar, delar av behandlingen eller en komplett genomförd behandling.

För att underlätta remisshanteringen mellan våra verksamheter kan vi nu genom samarbete med Boneprox ta emot era remisser helt digitalt. Boneprox har en molnbaserad plattform (Konekta) som gör remissprocessen betydligt enklare, smidigare och patientsäkrare.

Remiss till tandläkare

När du hänvisar din patient till en specialist på Oris Dental kommer du att arbeta nära vårt team av duktiga och trevliga kollegor. Vi har ett omfattande specialisterbjudande som inkluderar:

  • Endodonti
  • Ortodonti
  • Oralkirurgi och medicin
  • Parodontologi
  • Oral protetik
  • Radiologi

Gör så här:

  1. Skapa en säker användare med BankID
    Gå in på konekta.se och klicka på ”Logga in” uppe i högra hörnet. Skapa ett konto med BankID. (Om ni har flera användare på kliniken bjuder ni in dom under ”Min organisation”
  2. Skapa remiss
    Fyll i patientreferensen (kan vara journalID) och lägg sedan till nödvändig information (foton, pdf eller text). Klicka sedan på ”Skapa fall”.
  3. Bjud in oss i fallet
    När du har laddat upp remissen och skapat ett ärende bjuder du in oss genom att klicka på ”Bjud in en annan verksamhet”. Sök därefter på vårt kliniknamn i listan. Remissen kommer direkt till oss och du får svar så fort radiologen har svarat. All information samlas i det aktuella patientärendet.
Tandläkare Anders i Falkenberg

Våra specialister hjälper dig med din patient

Hos oss är det kort väntetid och vi ger jourservice när du behöver. Vi har specialister som kan bistå med alla typer av behandlingar och vi är alltid redo att hjälpa dig.

Du är hjärtligt välkommen att vara med på behandlingen om du önskar, för att få full överblick över behandlingen.

Det är viktigt för oss att leverera behandling med gedigen professionell förankring och hög kvalitet. Nedan berättar vi varför du ska välja oss.

Vi respekterar vår relation med dig som remittent och kollega

Oris Dental marknadsför aldrig vår allmänpraktik till inremitterade patienter. Vi uppskattar att du som kollega väljer att anlita oss, och gör aldrig någon annan behandling än vad din remiss beskriver att du vill att vi ska utföra.

Vi hoppas att du genom att anlita oss kan få en ännu bättre relation med din patient, är mycket glada för.  Vi har stor respekt för förtroendet och kommer aldrig att erbjuda din patient att bli patient på någon av våra allmänkliniker. Vi vill att du ska få positiv feedback från din patient. Patienten ska uppleva att du tar ett gediget ansvar för dennes tandhälsa genom att du vid behov anlitar våra specialister på Oris Dental. Vi är tacksamma för förtroendet, och är måna om att din patient alltid kommer tillbaka till dig efter avslutad behandling hos oss.

Tandläkare Sylvia Milleding
Tandläkare Sylvia Milleding

Berätta gärna vad du tycker om oss

Vi vill ständigt utveckla vår relation med dig som remitterar och vi tar tacksamt emot din feedback. Om det är något vi kan göra annorlunda, låt oss veta. Vi besöker gärna din klinik om du vill ha professionellt stöd från oss. Tillsammans blir vi bättre!

Varför våra specialister?

Har du tidigare remitterat en patient till oss är du troligen redan insatt i vår process. Om det är första gången du remitterar till oss får du information om detta inom kort. Vi skapar förutsägbarhet för dig och din klinik genom att ta ansvar för de patienter du remitterar till oss.

  • När du remitterar till oss skapas en patientjournal på mottagningen där remissen registreras.
  • Vi registrerar patienterna som remitterade för att de inte ska få annan marknadsföring.
  • Vi avsätter gott om tid för en noggrann undersökning och upprättar därefter en behandlingsplan och kostnadsberäkning.
  • Vi erbjuder dig som remitterar auskultation vid patientens behandling om så önskas.
  • Vid oförutsedda händelser kontaktar vi dig snabbt via telefon eller mail.
  • Kort efter varje behandling skickar vi dig en epikris, slutanteckning, så att du är uppdaterad.
  • Vi kontrollerar alltid vårt arbete med dina patienter.

Vi tar alltid ansvar tillsammans med dig vid eventuella komplikationer.

Remiss

Vi följer snabbt upp din remitterade patient

Förberedelse och struktur leder till bra och säker tandvård. Därför har vi byggt upp gedigna rutiner för hur du hanterar din patient vid en remiss

När du skickar en remiss till Oris Dental kan du vara förvissad om att vi följer upp patienten på följande sätt:

  • Vi ringer din patient så fort remissen kommit in.
  • Vi skickar ut behandlingsinformation till patienten.
  • Vi påminner patienten per telefon/sms i förväg om avtalad tid.
  • Vi tar avsätter gott om tid för patienten för att undvika en stressig atmosfär.
  • Vi förser patienten med grundlig muntlig och skriftlig post.op-information.
  • Vi utför post.op-kontroller enligt standardiserade protokoll och behov.

Skriv en remiss till Oris Dental

Så trevligt att du vill hänvisa en patient till oss. Det uppskattar vi verkligen! Vi vill att referensen ska innehålla följande information:

  • Kontaktuppgifter till patienten
  • Problem – Vad du vill att vi ska hjälpa till med
  • Kort allmän historia
  • Relevant tandläkarhistoria
  • Relevanta röntgenbilder

Tack för att du väljer att remittera dina patienter till oss!